Модернізація мовної освіти її Україні, спричинена необхідністю
підвищення якості освітніх послуг, актуалізує компетентнісний підхід до навчання державної мови.
Загальноєвропейські
Рекомендації з
мовної освіти визначають два види компетенцій: загальні (знання
про світ, національну та загальнолюдську культуру, уміння і навички, здатність
до навчання, індивідуальний життєвий досвід) і комунікативні мовні, що
складаються з трьох
компонентів- лінгвістичного, соціолінгвістичного та прагматичного. Компетентнісний
підхід до освіти в цілому, як зазначає І.Зимня, може зберегти
культурно-історичні, етносоціальні цінності, якщо розглядати компетенції, які
лежать у його основі, як складні особистісні утворення, що охоплюють і
пізнавально-інтелектуальні, і емоційні, і моральні складники. Зі сказаного
випливає, що компетентнісна модель навчання української мови на сучасному
етапі розвитку набуває суспільної значущості, а тому потребує глибокого
осмислення й широкого розгляду пов'язаних з нею питань.
|