У Жданівській середній школі працюю 16 років . На
своїх уроках намагаюся використовувати нові педагогічні технології. Однією з проблем , над
якою працюю є «Інтерактивні методи на уроках української мови та літератури.»
На мою думку , інтерактивні методи сприяють
розвиткові творчих та мовленнєвих умінь та навичок з 4 видів мовленнєвої
діяльності:
1. Знання про мову й мовлення;
2. Мовні вміння та навички;
3. Досвід творчої діяльності;
4. Досвід особистого емоційно - ціннісного ставлення до світу.
Інтерактивні технології використовую як різновид
активних методів навчання, що відбувається шляхом взаємодії всіх, хто
навчається.
Уроки української мови та літератури намагаюся
моделювати , виходячи з реальних життєвих ситуацій , пропоную проблеми для
спільного вирішення, застосовую рольові ігри.
Обрана
мною проблема пов'язана з інтерактивними
технологіями, бо вони сприяють формуванню в учнів умінь і навичок , виробленню
особистих цінностей , створюють атмосферу співробітництва, творчої взаємодії в
навчанні.
На своїх уроках користуюся
такими методами і прийомами ,як: робота в парах ,
аукціон
знань, проводжу науково- дослідницьку
роботу на уроках української
мови
та літератури, «мозковий штурм», розв'язання проблем, «мікрофон», розігрування ситуацій за
ролями ( програвання сценки), коли вчимо твори українських письменників.
(
Наприклад , у минулому році в11 класі вивчали твір
О.Довженка«Зачарована
Десна»,
де використала цей прийом.)
Учні
6 класу у віршованій формі самостійно роблять підсумок вивченого матеріалу.
Це
такі учні, які відвідують літературний гурток «Пролісок», як Миронюк А., Кушпіт Т., Борох А., Кесь Д, Поліщук В...
Тому за мету своєї роботи ставлю :
1.
Мотивація.
Мета
- сфокусувати увагу учнів на проблемі й
викликати інтерес до обговорюваної теми . Використовуючи для цього запитання ,
цитати , короткі історії, невеличке завдання .
2.
Представлення теми та очікуваних навчальних
результатів .
Перш
за все повинна забезпечити розуміння учнями,що вони повинні досягти в результаті
уроку і чого від них очікує вчитель.
3.
Надання необхідної інформації. Я повинна дати учням
достатньо інформації , для того щоб на її основі виконувати практичні знання.
Це може бути міні - лекція , ознайомлення з роздатковим матеріалом, домашня
презентація виконаного домашнього завдання .
4.
Інтерактивна вправа - центральна частина заняття за
мету ставляю практичне засвоєння матеріалу.
Послідовність проведення цього
етапу така:
Інструктування -учитель розповідає учасникам про
мету вправи, про правила, про послідовність дії, обсяг часу та виконання
завдань: запитує, чи все зрозуміло.
·
Об'єднання в групи і
розподіл ролей.
·
Виконання завдання ( вчитель
виступає організатором , консультантом , ведучим дискусії).
·
Презентація результатів
роботи .
5. Підбиття підсумків , оцінювання результатів уроків.
Це обговорення задля усвідомлення зробленого на
уроці. Слід повернутися до очікуваних результатів,оголошених на початку уроку.
Бажано поставити учням такі запитання:
1. Що нового дізналися;
2. Які навички отримали;
3. Як це може бути корисним у житті;
4. Що сподобалося на уроці.
У своїй роботі я використовувала досвід сучасних
педагогів, як:Л. Годкевич «Загальні поняття про інтерактивні технології», Л
.Колток, Л. Годкевич «Використання інтерактивних методів...», Т. Гера
«Інтерактивні методи на уроках» та авторські форми і методи вирішення проблеми
(конспекти уроків додаю). Досвід цих великих людей дав змогу викликати інтерес
до уроків української мови та літератури.
Поряд із навчанням ведеться позакласна робота ,
робота у гуртку « Пролісок». Діти приймають участь у районних та обласних
конкурсах, Захаревич А., випускниця школи , зайняла 4 місце у районному
конкурсі за твір «Бюджет очима дітей», вірші, твори неодноразово друкувалися на
сторінках газети «Вперед». Це такі діти як, Могила А., Поляк А., Сєргейчик Д.,
Мацишин Є., Мажара В., Миролюбова О., Кущ А., Євдомаха П.
У кабінеті української мови та літератури збірочки
дітей , які були власноруч зроблені, прикрашають полиці шаф. На протязі
навчального року до Дня вчителя ,на Новий рік, до Дня Святого Миколая ,поезії випускалася у шкільній газеті «Пролісок».
У своїй позакласній та виховній роботі перед собою
ставлю такі завдання, які завжди стоять перед класним керівником -це діти -
вчитель - батьки.
1.
Продовжувати формувати
учнівський колектив .
2.
Добиватися поліпшення і
якнайкращого відвідування школи.
3.
Для згуртування колективу
організовувати походи та екскурсії .
4.
Заохочувати учнів до
громадської роботи.
5.
Підтримувати зв'язок з
батьками, з вчителями - предметииками .
6.
Залучати обдарованих учнів
та з дивіантною поведінкою у гуртки та спортивні секцій .
7.
Виховувати любов до праці,
почуття відповідальності за доручену справу, бережливе ставлення до природи ,
ознайомити з правовою відповідальністю.
На мою думку , поставленої
мети можна досягти лише тоді, коли буде тісний зв'язок з батьками через
щоденники та індивідуальну роботу з ними.
Крім питань навчального характеру , записую подяки
дітям та батькам за участь у шкільному житті класу, школи ,вітаю з Днем
народження батьків , дітей та з різними святами.
У кінці тижня виставляю поведінку та успішність
учнів, за ведення щоденників. Кожна дитина у класі має доручення , тому ще
виставляю оцінки за виконня обов'язків у класі.
Так , як я класний керівник 7 класу, то багато уваги
звертаю на позакласну роботу з класом.
У листопаді був проведений відкритий виховний захід,
у якому були задіяні не тільки діти , а і батьки на тему: «У колі дружньої
родини » . Було проведено анкетування , яке підготував
психолог, як батьків і дітей, де дійшли висновку , що батьки мало цікавляться
не тільки шкільним життям своїх дітей, а і мало з ними разом проводять вільний
час. Ці прогалини намагаюся ліквідувати шляхом побудови місточка « Батьки -
діти ».
Із
учнями 5-8 класів була проведена
святкова лінійка до Дня писемності. З класом приймаємо участь у предметних тижнях
української мови та літератури, у святі Осені, підготували КТС на тему свійські
тварини, де посіли 1 місце.
Виховними
заходами охоплено всіх учнів, а в разі потреби встановлюю черговість. Цим самим
сприяю усуненню конфліктів між учнями.
До підготовки виховних заходів намагаюся залучати батьків.
Класні
родини взяли участь у акції «Діти-дітям».
Для
згуртування колективу була організована гра-подорож на природу «Моя вишнева Україна»
та екскурсія разом із батьками в цирк до міста Дніпропетровськ, Святогорська.
Життя не стоїть на місці. Дитина-глина, що схочеш те
і зліпиш з неї, а душа - це
горщик, що в нього посадиш те і отримаєш. Тому ми
разом з батьками повинні дбати про позитивні риси характеру дитини, про людину,
яка буде повністю підготовлена до самостійного життя.
Таким чином ,свою роботу направляю на створення
нової особистості, яка буде використовувати свої здібності в житті.
Головною метою у навчально -виховному процесі для
мене є створення всебічно розвинутої особистості та людини, яка в змозі знайти
тяму в житті та зробити самостійний життєвий вибір.
|