Завдання для відбіркового туру олімпіади з
української мови та літератури
10 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
І. Напишіть твір-мініатюру на
тему «У чому полягає сенс життя?», використавши звертання і вставні слова.
12
б.
ІІ. Поясніть значення фразеологізмів. Складіть із кожним із них речення.
З копита; тонкого ладу; коли
б тільки й лиха; від маківки до п’ят; мати в тямці; на короткій нозі.
6
б. ІІІ. Розберіть подані слова за будовою. Укажіть слова, від яких вони
утворилися, та способи словотворення.
Винищувач, одвіку,
здивовано, зловживати, настільки, прохання, солідарність, жонатий, будильник,
відвести.
10
б. ІV. Перекладіть
словосполучення українською мовою, записуючи числа словами.
243 учениками; 722 карандашами; 100 книгами; 27 областям;
от 6475 отнять 659; 1564 гривнами; к 3,8 прибавить 4,2; в 473 домах; к 3090
прибавить 5856.
9
б.
V. Спишіть речення,
розставляючи розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір, побудуйте
структурну схему.
З острахом і невеселою радістю що
пробивалася крізь усі тривоги я вискочив на весняну вулицю де кожна калюжка
тримала в собі клапоть сонця. (М. Стельмах.)
5
б.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
І. Напишіть міні-твір на одну з
тем:
1. Філософські роздуми
Григорія Сковороди про людське щастя.
2. Майстерність Панаса
Мирного у відтворенні картин народного життя.
3. Образи селян у повісті
І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»
12
б.
Максимальна
кількість балів – 54
Завдання для відбіркового туру олімпіади з
української мови та літератури
11 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
І. Напишіть
твір-мініатюру «Світ же починається з власної душі», використавши
неозначено-особові й безособові речення.
12 б.
ІІ. Перепишіть
речення, вставивши у словах пропущені букви та розкривши дужки. Слова, подані
російською мовою, запишіть українською.
1. В..нищувач важко пр..землився без (шасси),
знявши хмару куряви. (О.Довженко.) 2.
Г..ряче повітря танцювало (тарантеллу) по скеля.. , а в
сірих маслинах (цикады) грали на (кастаньетах).
(М.Коцюбинський.) 3. Сумні (кипарисы) стр..млять у блакить. (В.Сосюра.) 4.
Нуд..гує (Эвридика), блукає понад Л..тою
сама. (С. Йовенко) 5. (Архимед) убитий був рукою нев..гласа, не всти..ши т..ореми
докін..чити. (Леся Українка). 6. Постаріють (транзистор) і (компьютер), в минув..ину підуть, як пат..фон, залиш..ться
(Шекспир).
(С. Йовенко)
6 б.
ІІІ. Допишіть
пари слів, щоб друге слово відрізнялося від першого лише одним першим звуком.
Джаз – ...; джміль – ...; дзень –
...; дзявкати – ...; льон – ...; їсти – ... . 3 б.
ІV. Провідміняйте
числівники. Складіть по одному реченню, використавши кожний із поданих
числівників у непрямому відмінку.
103, 585, 1449.
6 б.
V. Спишіть речення, розставивши розділові знаки. Зробіть повний
синтаксичний розбір, побудуйте структурну схему.
Не вставала злоспротивна хвиля
проти турецької кадриги море було тихе вітер починався щодня по заході сонця
дув цілу ніч з берега вода лиш злегка брижилась від нього. (П.Загребельний.)
5
б.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
І. Напишіть міні-твір на одну із
тем:
1. Трагічна роздвоєність
особистості у роки громадянської війни (за творами М.Хвильового).
2. «Занадто трагічний
романтик і занадто національний поет» (Ю.Шерех) (за творчістю Є.Маланюка).
3. Поєднання ліричних та
комічних елементів у «Мисливських усмішках» Остапа Вишні.
12 б.
Максимальна
кількість балів – 44
|