Завдання для відбіркового туру олімпіади з
української мови та літератури
8 клас
Українська мова
І. Спишіть, вставивши букви та знявши риску. Розставте розділові знаки та
поясніть їх уживання.
Оба/б..ч старої груш..
..ховавшись за/те густе листя сором..язливо в..з..рали ні/ким не/п..лохані
голівки чорто/полоху. За/те мал..ви пр..крашаюч.. ст..жину не/займаною красою
ні/скільки не/сором..лися людс..кого ока. М..кола не/знав ні/зві..ки він родом
ні/скільки йому літ ні/про/що думали його не/р..зважні батьки пускаюч.. в/світ
свою д..тину. 6
б.
ІІ. Утворіть прикметники та запишіть їх складними словами.
2 поверхи, дитячі ясла, 7 разів,
3 ядра, 1000000 голосів, 125 кілометрів.
3
б.
ІІІ. Поясніть, чому закінчення в
поданих парами дієсловах пишуться по-різному.
Застелиш – застелеш, волочиш – волочеш, хропиш –
хропеш, гуркотиш – гуркочеш, свистиш – свищеш, ростиш – ростеш.
6
б.
ІV. Спишіть, вставивши пропущені букви. Визначте спосіб зв’язку
слів у кожному словосполученні.
Бл..скуч..х усп..хів, ближн..ми сте..ками,
блукаюч.. вогн..ки, блукаюч.. довго, виконуюч..й обов..язки, всеп..р..м..гаюч..й
весні, зн..м..гаюч..й боєць, зн..м..г..юч.. бійці, ідуч.. вгору, завм..раюч..ми
звуками.
5
б.
V. З кожним із поданих слів складіть пари речень так, щоб
в одному реченні слово було вжито в прямому значенні, а в другому – в
переносному.
Сталевий, гострий,
теплий, ведмежий.
8
б.
Українська література
І. Напишіть міні-твір на одну з тем:
1. Маруся Чурай. Хто вона: дівчина чи легенда?
2. Князь Ігор – захисник Землі Руської.
3. Персонажі байок П.Гулака-Артемовського. 12
б.
Максимальна
кількість балів – 40
Завдання для відбіркового туру олімпіади з
української мови та літератури
9 клас
Українська мова
І. Доберіть до іншомовних слів українські відповідники, запишіть.
Абітурієнт, абсолютний, азарт,
бібліофіл, контракт, контраст, ідеальний, еталон, фотографія, субсидія.
5 б.
ІІ. Спишіть, підкресліть підмети та присудки, визначте вид односкладних
речень. Вставте пропущені букви або зніміть риску.
1. Хліб чес..но вч..т..ся здобувати, умійте й
крихту шанувати. 2. На/дворі тиша. 3. Не/допускайте до душі дв..вірних. 4. Не/забудуть
тих днів ні/коли. 5. Ось прича..всь і жду. 6. А по/над бер..гом в росі
туманам ще дріма..т..ся. 7. У бабці завжди пахло чебр..цем та м..ятою. 8. Уже
по/полудн..вали.
8
б.
ІІІ. Відредагуйте речення.
1. Мій товариш дуже занедужав
грипом. 2. На протязі двох неділь ми не бачилися із подругою. 3. Самий щасливий
день у моєму житті це переможна гра по футболу з командою «Спартак». 4. Без
хороших знаннів дуже важко знайти своє місто в житті. 5. Оксана завжди приймала
активну участь у шкільних міроприємствах. 6. Від розлуки із рідним краєм його
серце стискалося біллю і розпачем.
6
б.
ІV. Допишіть прислів’я, розставивши розділові знаки.
Визначте смислові зв’язки між частинами складних речень.
1. Незнайко на печі лежить а ...
. 2. Спершу треба розсудити а ... . 3. Або добути або ... . 4. Сюди тень туди
тень та й ... . 5. Вчення світ а ... . 6. Або рибку їсти або ... . 7. Сім раз
відмір а ... . 8. Люди жать а ... .
8 б.
V. Складіть і
запишіть діалог між продавцем квіткового магазину та покупцем, який хоче
придбати букет квітів для своєї мами. Дотримуйтеся при цьому мовного етикету, у
репліках уживайте складнопідрядні речення з підрядними означальними.
10 б.
Українська література
І. Напишіть міні-твір на одну з тем:
1. Через пісню – у світ духовності (місце і роль ліричних українських
народних пісень).
2. «Історія Русів» – адресований у віки змістовий та почуттєво-патріотичний
заряд.
3. «Енеїда» Івана Котляревського – перший твір нової української
літератури. 12
б.
Максимальна
кількість балів 49
|