Головна | Реєстрація | Вхід | RSS Субота, 23.11.2024, 12:26


Людина в цьому світі повинна навчитися творити, пізнавати, мріяти, любити.


Годинник
Меню сайту
Категорії розділу
Перли учасників ЗНО [8]
Календар свят [2]
Мої статті [11]
До 200-річчя
з дня народження
Тараса Григоровича Шевченка
Ресурсний центр
Солонянщини
  • Солонянський РНМК
  • Відділ освіти
  • СМС (Солонянська Мережева Спільнота)
  • СШЛНІТ
  • *****
  • РМО вчителів біології та хімії
  • РМО вчителів географії
  • РМО вчителів іноземної мови
  • РМО вчителів інформатики
  • РМО вчителів курсу "Основи здоров'я"
  • РМО вчителів курсу "Захист Вітчизни"
  • РМО вчителів математики
  • РМО вчителів музичного мистецтва
  • РМО вчителів образотворчого мистецтва
  • РМО вчителів початкових класів
  • РМО вчителів російської мови
  • РМО вчителів суспільствознавства
  • РМО вчителів трудового навчання
  • РМО вчителів української мови та літератури
  • РМО вчителів фізики
  • РМО вчителів фізкультури
  • *****
  • Сайт логопеда
  • Виховна робота
  • Статистика
    » Зареєструвалось на сайті
    Всього: 163
    » Із них
    Адміністраторів: 6
    Модераторів: 14
    Провірених: 0
    Користувачів: 143

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    [Хто сьогодні нас відвідав?]
    Ласкаво просимо

    Каталог статей

    Головна » Статті » Мої статті

    ЯК ЗДІЙСНИТИ САМОАНАЛІЗ УРОКУ РІДНОЇ МОВИ

       Від уміння проаналізувати ситуації, що виникли у процесі проведення уроку, багато в чому залежить спроможність учителя організувати наступну педагогічну діяльність. Майстерність учителя багато в чому залежить від уміння аналізувати  чужі та свої помилки.

     

    Пам’ятка для самоаналізу уроку учителем

     

       У процесі  самоаналізу уроку доцільно відповісти самому собі на такі запитання:

    Ø      Наскільки зміст уроку відповідає вимогам навчальної програми?

    Ø      Яке місце уроку у вивченні теми або розділу? Як він пов’язаний з попереднім і наступними уроками рідної мови?

    Ø      У чому специфіка уроку? Який його тип?

    Ø      Яка мета уроку (навчальна, виховна, розвивальна)? Який між ними взаємозв’язок?

    Ø      Чи формувалися на уроці мовні й мовленнєві компетенції? Чи надавалась належна увага розвиткові мовленнєвої діяльності учнів (аудіюванню, читанню, говорінню, письму)?

    Ø      Наскільки структура уроку виявилася раціональною для досягнення  мети? Чи правильно було розподілено час на уроці?

    Ø      Які завдання уроку були головними? Які особливості класу, окремих груп школярів були враховані в завданнях?

    Ø      Які методи навчання були поєднані для розкриття нового матеріалу? Наскільки доцільний вибір методів навчання? Чи було застосовано інноваційні методи (розв’язання проблемних завдань, навчання за алгоритмами, моделювання ситуацій спілкування і под.)?

    Ø      Які форми навчання були застосовані для засвоєння нового матеріалу і чому? Наскільки доцільно було використано наочність і технічні засоби навчання?

    Ø      Які реальні навчальні можливості учнів та їхні особливості були враховані при плануванні та проведенні  уроку? Чи було застосовано диференційований підхід до учнів?

    Ø      Чи проводилася робота з розвитку мовлення,  чи збагачуваввся й уточнювався словниковий запас учнів, чи удосконалювався граматичний лад мовлення, чи провадилася робота над правильним інтонуванням і дотриманням орфоепічних норм? Чи зверталася увага на дотримання мовного режиму?

    Ø      Як було організовано контроль рівня засвоєння мовних і мовленнєвих знань, умінь і навичок? У яких формах і якими методами цей контроль здійснювався?

    Ø      Чи було використано виховні можливості змісту дидактичного матеріалу з рідної мови (ентокультурознавчі відомості, інформація про загальнолюдські цінності)?

    Ø      Що допомогло забезпечити належний рівень працездатності учнів протягом усього уроку?

    Ø      Чи вдалося раціонально використати час, запобігти перевантаженню учнів?

    Ø      Чи підтримувалась належна психологічна атмосфера у спілкуванні з учнями? Завдяки чому?

    Ø      Чи було передбачено «запасні» методичні прийоми на випадок непередбачених ситуацій?

    Ø      Чи були відхилення від плану уроку, якщо так, то чому? Що в плані (конспекті) уроку варто відкоригувати?

    Ø      Чи повністю вдалося реалізувати поставлені завдання? Якщо не вдалося, то чому? Як і коли можна  це виправити?

    Ø      Які недоліки уроку? У чому полягають їхні причини?

    Ø      Які висновки необхідно зробити на майбутнє?

     

      Існує декілька алгоритмів самоаналізу уроків.

     

    Схема самоаналізу уроку І

    1.      Яке місце уроку рідної мови у вивченні теми, розділу, курсу? Як пов'язаний урок з попередніми й наступними уроками? У чому його специфіка?

    2.      Як характеризуються реальні навчальні можливості учнів класу? Які особливості учнів були враховані мною при плануванні уроку?

    3.      Задачі, розв’язані на уроці:

    Ø      освітні завдання уроку;

    Ø      виховні завдання;

    Ø      завдання розвитку інтелекту, волі, емоцій, інтересів;

    Ø      взаємозв'язок дидактичних, виховних цілей розвитку на різних етапах навчання.

    4.      Які задачі були для мене головними, стрижневими, як було враховано особливості класу, окремих груп учнів?

    5.      Чому саме така структура уроку була, на мою думку, раціональною для розв’язання цих завдань? Наскільки раціонально було використано час?

    6.      Які основні поняття були головні на  уроці і чому? Як співвідносилися  діяльність учнів щодо сприйняття нового матеріалу та самостійне розвязання ними мовних задач?

    7.       Які методи і засоби навчання були використані на уроці? Чи були вдалими  їхній  вибір і поєднання?

    8.      Яке поєднання форм навчання було обрано для опрацювання нового матеріалу і чому? Чи  було застосовано диференційований підхід?

    9.      Як було організовано контроль рівня засвоєння мовних знань, мовно-мовленнєвих умінь і навичок учнів?

    10.  Чи повністю було використано виховні можливості дидактичного матеріалу?

    11.  Як використовувався на уроці навчальний кабінет? Чи доцільно було використано наочність і технічні засоби навчання?

    12.  Чи було забезпечено психологічний комфорт? Чи було дотримано культури розумової праці?  Чи не були учні перевантажені?

    13.  Чи було передбачено інші види робіт на випадок виникнення непередбачуваної ситуації?

    14.  Чи повністю вдалося реалізувати всі завдання? Якщо не вдалося, то чому? Які саме?

     

    Схема самоаналізу  уроку 2

     

    1.      Чи відповідає зміст мого уроку вимогам програми, чи правильно визначено тип уроку, як цей урок пов’язаний з попередніми й наступними уроками?

    2.      Чи правильно мною були визначено навчальну, виховну й розвивальну мету уроку та його завдання? Чи досягнуто мети? Чи відповідає завданням зміст уроку?

    3.      Чи правильно визначено структуру уроку? Чи вдало було організовано на уроці роботу з формування основних мовно-мовленнєвих умінь, навичок?

    4.      Які методи навчання були застосовані на уроці? Чи доцільні їх вибір і поєднання?

    5.      Чи доцільно використано наочність і технічні засоби навчання?

    6.      Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці? Чи вдалий їхній вибір і поєднання?

    7.      Чи ефективно було організовано самостійну роботу учнів, чи застосовувались елементи самоосвіти та  самовиховання?

    8.      Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання й мовно-мовленнєві вміння учнів?

    9.      Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж щодо домашнього завдання, чи визначалися його обсяг і складність? Чи було воно диференційованим?

    10.   Чи раціонально використано час уроку?

    11.  Які елементи, етапи, форми, методи були найбільш вдалими, чому?

    12.   Чи здійснювались внутрішньопредметні і міжпредметні зв'язки? Як?

    13.  Чи було дотримано правил педагогічного такту,  етики, норм стосунків вчителя й учнів?

    14.  Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів? Які недоліки було виявлено, як їх усувати?

     

    Категорія: Мої статті | Додав: lika1107 (04.04.2013)
    Переглядів: 941 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Афоризми

    Складність полягає не у сприйнятті нових ідей, а у відмові від старих стереотипів.

    Джон М. Кейнс
    Календар
    Календар дат
    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
    Пошук
    Освітні ресурси
    "Весела Абетка" — Для дітей України krylati.org - «Крилаті»: Журнал для українських дітей

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz